середа, 6 травня 2020 р.

07. 05. 20

Українська література 5Б

1. Читати оповідання 

''Яблуня при вікні '' Слабошпицького Михайла



Яблуня була й не стара, але вже почала всихати, хоч ще родила великі яблука. 
Вони достигали аж восени. З зелених повільно ставали білими, а потім непомітно жовтіли і падали. 
Інколи навіть у хаті чутно було, як,прошелестівши між гілля, бухкалося яблуко об землю. 
Костик тоді вибігав із хати і шукав те яблуко. Знаходив його в пожоївтілій жухлій траві і нюхав, бо любив той запах. А пахло яблуко медом і завжди світилося, начеб усередину його, якраз там, де зернятка, хтось уставив маленьку лампочку і засвітив її. 
Якось батько сказав: 
— Треба спиляти яблуню. Дуже застує вікно. Та  користі з неї вже ніякої не буде — всихає... 
— А як на мене, то хай би стояла,— озвалася на те мати.— Це ж пам'ять про діда Максима — ще він її посадив. А як садив, то казав: «Я, діти, вже не скуштую з неї яблук — ви їстимете та мене згадаєте...» 
— Я б і не проти, але ж диви: в шибки гіллям упирається, майже в вікно залізла,— пояснив батько. 
— Може, вона до нас у хату хоче,— сказав Костик, що чув ту розмову. 
— Ну ти й придумаєш! — усміхнувся батько. 
— А чому б і ні? 
— У хаті дерева не ростуть. 
— Шкода,— зітхнув Костик.— 3 яблунею було б цікавіше. І взимку вона не мерзла б. Може, сохне вона од морозів? 
— А ти знаєш, Костику, правда. Морози торік і позаторік — як найнялися, ніколи наче таких не було. 
— От бачиш, тату, чому вона сохне! 
— А в нас за роботою яісось і руки не дійшли закутати яблуню на зиму. Тепер таки доведеться зрізати. 
— Не треба зрізати,— попрохав Костик.— Як же ми будемо без неї? 
— Іншу посадимо. 
— Мені цієї шкода! 
— Все одно ж пропаде. 
— А може, не пропаде? Давай врятуємо її! 
— Давайте спробуємо,— підтримала Костика й мама.— Деревина ж тільки почала всихати, а раптом — не пізно... 


Коли настали холоди й зовсім облетіло листя, тато поспилював сухі гілки, а Костик з мамою обмазали глиною всі ті місця. 
Потім обкутали стовбур старим непотрібним одягом. Ще й туго підперезали дерево мотузкою. 
— Отепер їй тепло буде,— сказав Костик.— Не страшні ніякі морози. 
Обкутана яблуня перестояла зиму. 
А навесні вони зняли з неї той кожух і побілили стовбур вапном. 
Щоб шкідливі комахи не заводилися і не псували кору. А коли настали зовсім теплі дні, яблуня викинула бруньки й зацвіла. 
І на ній не було жодної сухої гілки. 
— Житиме наша яблунька,— сказала Костикові мама.— Не помре деревина... 
— Я знав, що так буде! Знав! — підстрибнув на радощах Костик. 
І стоїть вона при вікні, світить білим цвітом і в хату, і на весь двір. 
І хто не йде вулицею — неодмінно на неї дивиться. Бо дуже гарна та яблуня в цвіту. 
Біла яблуня і біла хата стоять поряд. Одна на одну дивляться. 


ЗАСТУВАТИ-  закривати, затуляти собою що-небудь.

ПІДПЕРІЗУВАТИСЯ- затягуватися, підв'язуватися (звичайно по талії) ременем, поясом і т. ін.; накладати на себе ремінь, пояс

2. Відповісти на запитання

  • Яке дерево росло біля хати? Хто його посадив?
  • Чому батько хлопчика вирішив спиляти дерево?
  • Як Костик із мамою догладали за яблунею?


Математика 5Б


Периметр квадрата.

Квадрат – прямокутник, у якого всі сторони рівні.

Периметр квадрата зі стороною а обчислюють так: 
Р = а • 4.

Щоб знайти сторону квадрата, треба периметр поділити на 4.
а = Р : 4

Приклад. Знайдіть периметр квадрата зі стороною 5 см.
Розв'язання.
1 спосіб.
1) 5 • 4 = 20 (см) – периметр квадрата.
2 спосіб.
2) Р = 5 см • 4 = 20 см – периметр квадрата.
Відповідь: периметр квадрата дорівнює 20 см.

Приклад. Периметр квадрата дорівнює 20 см. Чому дорівнює довжина сторони  квадрата.
Розв'язання.
1) 20 : 4 = 5 (см) – довжина сторони квадрата.

Відповідь: довжина сторони квадрата дорівнює 5 см.


1. Накресліть такі геометричні фігури.  Знайдіть їх периметр

  • Трикутник - 4, 6, 3см;
  • Трикутник- 5, 3, 2 см;
  • Квадрат, зі строною 6 см;
  • Квадрат зі строною 3 см.


2. Відповісти на запитання

  • Чому дорівнює довжина сторони квадрата, якщо периметр дорівнює 36 см?
  • Чому дорівнює периметр квадрата зі строною 8 см?

3. Виконати завдання



Соціально-побутове орієнтування 5Б

Орієнтування в часі. кристування годинником

1. Виконати завдання на повторення


Ритміка 5Б
Виконувати вправи